Repérage par Directeur de mémoire/thèse

Aller à 2023 | 2021 | 2020 | 2018 | 2015 | 2014 | 2012 | 2011

2023

Lei, Yuting (2023). Electrochemically exfoliated graphene oxides (EGO): electrochemical properties and applications in aptasensors and supercapacitors. Thèse. Québec, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, 191 p.

Chen, Jiyun (2023). Spinel iron oxides and La, Ni-based metal oxides as bifunctional catalysts for the oxygen reduction and evolution reaction in alkaline medium. Thèse. Québec, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, 204 p.

2021

Palma de Oliveira Soares, Cybelle (2021). Oxygen reduction reaction on oriented thin films: an alternative approach to electrocatalytic studies on model surfaces. Thèse. Québec, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, 242 p.

2020

Bruno-Mota, Uriel (2020). Electrochemical Fabrication and Characterization of Conical Tungsten Ultramicroelectrodes. Mémoire. Québec, Maîtrise en sciences de l’énergie et des matériaux, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, 112 p.

2018

Vieira Ribeiro Paulo, Maria João (2018). Platinum and platinum-ceria catalysts for the electro-oxidation of ethanol. Thèse. Québec, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, 174 p.

2015

Eissa, Shimaa Hassan Hassan (2015). Electrochemical biosensors for foodborne contaminants based on aptamers and graphene materials. Thèse. Québec, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, 203 p.

2014

Oko, Daniel Nii (2014). Electrocatalytic Activity of Small Organic Molecules at PtAu Alloy Nanoparticles for Fuel Cells and Electrochemical Biosensing Applications. Thèse. Québec, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, 205 p.

2012

Capitanio, Francesca (2012). Investigation of porous Nafion/PTFE-based cathodes for low temperature direct methanol fuel cells. Thèse. Québec, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, 264 p.

2011

Felice, Valeria (2011). Novel Silicate-based Membranes for Direct Methanol Fuel Cells. Thèse. Québec, Université du Québec, Institut national de la recherche scientifique, Doctorat en sciences de l'énergie et des matériaux, 208 p.

Cette liste a été générée le Thu Mar 28 02:25:12 2024 EDT.